Novel: Berjuta Warna Pelangi


Berjuta Warna Pelangi - Iris Ixora

Akhirnya, novel ini habis juga dibaca semenjak aku masukkan ia ke dalam beg aku tiga minggu yang lepas. Aku baca hanya ketika aku dalam train. So, its a good thing sebenarnya kan.

Secara keseluruhannya, Berjuta Warna Pelangi tulisan Iris Ixora menarik. Latar belakangkan budaya dari Indonesia tapi still ada terselit budaya dari Malaysia. Seperti kebanyakan novel, cerita ini juga berdasarkan cinta cuma penekanannya lebih kepada bagaimana kita mengurus emosi dan ketahanan kita terhadap cabaran hidup.

Kemuncak plot cerita sangatlah memberi kesan (terhadap aku) sehingga aku hampir mengeluarkan air mata. Nasib saja waktu itu aku dalam train, ramai orang. Kalau di rumah sudah ambil tisu mungkin. He he.

Misi seterusnya, cari buku lain pula sebagai teman aku dalam train. Tapi buku yang aku ada sekarang semuanya English.. Huh. Lambat sikit lah aku membaca ni nampaknya...




0 comments: