Aku Jumpa Emas!!

Hobi aku waktu kecil kecil…jolok tabung! Kenapa jolok bukan cucuk atau korek? Sebab aku….jolok lah..ha ha ha. Aku jolok dengan pembaris besi [dapat bayangkan x?]…kalau pakai pembaris plastik tak jadi. Duit tak nak keluar… kalau pakai pembaris kayu lagi lah..muat pun tak lubang tabung tu… tabung tu jenis tak ada bontot..maksud aku..lubang kat bawah dia untuk memudahkan pengeluaran syiling yang dah memberat dalam tabung. Tabung tu hadiah apa ntah dah lupa…di perbuat daripada seramik.. Nak pecahkan sayang..atau lebih tepatnya, takut kedapatan. Ha ha ha. Biasa lah budak budak kan…

Setelah sekian lama aku tak buat hobi tu…hari ni aku test power jolok tabung lagi. Cari pembaris besi tak jumpa aku rembat pisau dapur mak aku. Jolok punya jolok…huish! Still terer aku ni rupanya. Sekali jolok, kuar tiga empat syiling..tapi penat lah sebab tabung tu berat..bentuk lagi bulat..mcmna nak pegang.

Sedang teruja menjolok tabung tu, tiba2…

Aku: Dee! Cepat sini Dee!
Dee: apa? Kenapa?
Aku: weee…cua ko tengok duit ni..mana ada sudah ni.
Dee: ish, mahal ni kan harga dia…

Tau apa aku jumpa? Duit emas $1. he he he. Dah tak dikeluarkan dah duit jenis ni. So boleh jadi barang antik kan.. ^ ^ V

satu ringgit atau satu dolar?


0 comments: