Hidung Tak Mancung, Pipi Tersorong-sorong

Maksud: suka ikut campur dalam urusan orang lain; menonjol-nonjolkan diri. (peribahasamelayu.com)

Dulu dulu saya fikir maksudnya seperti orang yang tidak tahu malu. Tapi, boleh juga kot dalam bab 'menonjol-nonjolkan diri' tu,kan..?

Perbualan
A: kenapa ko nda balas mesej dia?
B: malaslah. nanti makin menjadi dia. nda suka aku.
A: haha. kalau aku lah kan, kalau orang tu nda pandai balas sudah mesej ku, faham faham lah. orang tu nda minat lah maksudnya.buat apa mau meng-gedik, mengurat lagi orang tu.

But, in case of friendship... yang dulu nya kamu kongsi macam-macam, ber'gila' sama sama, then tiba-tiba kamu perasan perubahannya seperti mengelak untuk bersama kamu lagi. Walaupun at first perubahan itu mengguris hati kamu, tapi kamu buat dek saja sebab beranggapan dia sibuk..Kemudian the next, next, and next episode still sama juga and even getting worst sedangkan orang itu pernah mengaku (banyak kalinya mengaku dan menganggap dirinya adalah sedemikian) is a very sensitive on others feeling (yg membuatkan saya berfikiran adalah mustahil untuk dia tidak perasan).

So, umm..... if that happen, what should you do? 

Mulanya saya tidak lah kisah sangat dan masih buat seperti dulu - be friend - tapi lama kelamaan, terasa diri ini seperti dalam perbualan tu pula. Hidung tak mancung, pipi tersorong-sorong.

Dalam hati terfikir untuk just give up on dia. Kamu rasa saya kejam kah....tiba-tiba decide untuk putus kawan? (hi hi hi)



p.s.: Dulu saya cakap, saya tak mau campur aduk B.M dan B.I dalam entri saya. Setelah mencuba dalam banyak entri saya, sepertinya mood itu tidak sampai. Terasa skema semacam. Jadi, mohon maaf ya untuk entri yang bercampur aduk bahasanya ini.


0 comments: