Social Network

dulu..aku memang gila dengan Social Network ni.. macam2 aku sign up.. Friendster, Tagged, Hi5, ada benda lagi satu yang rate2 movie tuh... Facebook... Twitter.. apa lagi..aku pun x tau lah... lepastu..semakin umo meningkat..semakin malas mau involve diri dalam network tu suma.. satu demi satu aku delete.. ada yg aku x delet, aku x layan dah..sebab lama dah x sign in, so password, nickname suma dah lupa.. so, aku pun biar kan jak dorang suma2 tu pergi dalam hidup aku.. hihi... sampai lah tinggal FS dan FB sahaja yang kekal menjadi akaun.. and last, aku delete juga akaun FS aku sebab aku ada.. masalah yg membesarkan kemaluan ku.. haha... otak pikir baik sikit ok. FB ku juga aku buka akaun baru gara2 isu memalukan itu...

so the point ak mau stress d sini..apa gunanya social network ni sebenarnya?? untuk mencarut semata2 kah di kala diri dilanda musibah.. should i say it musibah or itu cuma perkara kecik yg kamu-kamu perbesarkan.. gara2 benda kecik yang kamu tidak puas hati, kamu perbesarkan dgn mengepost something-something itu utk mendapat perhatian... so, kawan-kawan kamu pun apa lagi, memang batu api punya orang, komen panas2 kasi marak lagi itu api.. so,that make u happy and proud of ur statement... oh purlees.. u r sooooo childish.

kenapa plak aku emo semacam ni...

kalau pun mau mencarut.. nih, tengok lah org sekeliling first. apa kau ingat, org-org jenis kau sajakah yang hidup di muka bumi ni.. pandai2 lah cover kan ko mo point siapa. haha..ini terang2..ha, tengok sekarang sudah kena serang. sebab post kau yang memburukkan 1 komuniti itu, mereka dah cari kau..dan kau pulak sudah menghilangkan diri. haha.. kalau kau berani sangat macam itu budak yang kena charge gara2 komen beraninya d FB tu mengenai bom..xpa.. nih sekarang sudah hilangkan diri..mana mau pigi?? sorok diri ka?? hihi...malas mau komen lebih. sendiri mau ingat lah..jaga etika diri.. apa guna itu rukun negara ke 5 'kesopanan dan kesusilaan'...apa guna itu usaha kerajaan 1malaysia... kamu laung2kan dengan begitu bangga tapi tidak praktikkan... emmmmm... (rised eyebrow)

nah tengok ini [KLIK] kenapa aku begitu tidak puas hati di sini. aku bukan mau kamu backing aku, tapi sekadar utuk memperlihatkan satu situasi...

why they are letting their mind closed...sepanjang aku berada di sini.. memang ayat serupa itu yang sering aku dengar.. pathetic owh kamu-kamu masih pikir gitu...

kesimpulannya, gunalah social network itu utk making friends, learning from each other..PEACE WORLD (^_^)V

p.s: kamu-kamu tidak bermaksud kamu semua... hanya yang terlibat sahaja di gelar kamu-kamu.maaf jika ada yang terasa.

0 comments: