lalang mau jadi pokok

hari ini ada sedikit skema entri ku..tp mungkin akan menjadi ala 'pasar' pada akhir nya..

feeling: not so in a good mood, but still can laugh =)

the way we think about life, haruslah sejajar dgn usia kita..seharusnya, semakin meningkat angka, semakin matang kita menilai.. mana baik, mana buruk. how to handle, how to solve.. dari itu, kita dapat pengalaman, menjadikan kita lebih bijak menghadapi the possibilities of future. menjadikan kita lebih kuat, lebih tabah... *ceng! masa utk memotivasikan diri sendiri =)

aku rasa, diri aku x pernah berubah.. tetap seperti lalang.. tidakkah kamu rasa diri aku...macam bodoh? memilih lalang sebagai perumpamaan. i just go with the flow. no definite way. why? why i'm not like the others? kenapa aku tidak punya matlamat? keep sailing, but dont know where to go. sungguh 'bijak' kan aku... just stand on the sail and hoping that i will be sent an angle to direct me, without any effort trying to find the best land to anchor. sungguh kesihan kan...

kalau di hitung, banyak peluang yg aku siakan... kalau lah aku seorang yang determined, pasti aku bukan berada d mana aku sekarang. aku rindu dengan sikap ku masa sekolah. even not so determine girl, tp sekurangnya, kerajinan aku masih ada. even aku go with the flow, but still i know where should i go.. zaman matrik pun sama.. ada sedikit 'skema' dalam diri.. tapi sekarang?? adakah aku sudah penat dgn gaya hidup 'ke sekolah'?? orang kata menuntut ilmu biar sampai ke......negeri china?? see, quote yg begitu simple pun aku ragu2 nak guna... x tahu. menunjukkan ak sudah seperti katak di bawah tempurung. atau patut aku guna katak d dalam gelas kaca.. tahu akan kedaan luar, tapi malas untuk meneroka.. lebih selesa dgn kehidupan dalam ruang gelas kaca, yang sejuk... owh!! tolong lah!! kenapa aku begitu MALAS??

i hope that the spirit of Dr Zuridah is in my body. i hope that the way i'm thinking will be the same like her.. i'm adoring her.. ak x kisah dgn semua kata 'kesat', marah... yg beliau lemparkan pada aku.. cuma aku sedih, aku x dapat berikan what she's expecting... jadi, kenapa walau aku sedar semua ni, tp ak didnt make any move? kenapa? mana hilangnya semangat aku? kenapa minda aku begitu kosong? kenapa aku masih honeymoon?? kenapa?? kenapa aku harus jadi lalang, di tiup ke kiri, lenggok ke kiri..di tiup ke kanan, lenggok ke kanan.. x boleh kah aku jadi pokok, biar di tiup xkan goyah.. *yee..pokok kalau di tiup angin kuat, goyang juga =P... HOIT!! be serious lah!

so, sekarang, cepat tetapkan apa yg perlu aku buat! x boleh main2.. sementara peluang masih ada, grab the chance.

0 comments: