everything's new...

yee.. akhir nya saat aku menaiki kapal terbang tiba..
waktu itu adalah semalam..
hihi..

cerita:

aku + classmate yg juga roomate aku, bertolak ke kL Sentral dlm pkl 8 lbh.. flite pukul 1145.. ingat nak bfast dulu sblm naik bas tambang murah tu, tp tkut terlambat plak.. macam kisah akak classmate aku... dorng tertinggal flite.. dan terpaksa lah beli tiket baru..

sampai je LCCT tgk status flite... eh, mana dia?? mana AK 5206 punya flite?... roomate ak tny kat kaunter.. dimaklumkan flite ktorang canceled.. HAH??!!! xde inform pun.. mcmn sekarang ni? dah lah kalau nak beli tket baru, duit dlm bank xda.. memang zero.. huhu~~

lepas tu ktorg d arahkan utk pegi 1 kaunter ni. so tny punya tny.. rupanya flite ktorg dah kena merge dgn flite lain.. so tukar status baru, naik AK 5208 pukul 1255... huhu..~ kalau tau mcm ni, ktorg g bfast dulu kat kL sentral.. ni kt LCCT ni nak mkn apa? first lepak mcD.. tapi dah bosan lah tekak ni terima mcD.. pegi KFC plak.. yg ni x besh, sebab pekerja tu biadab semacam. hihi... xda lah, tp apa salahnya kalau layan customer elok2 kan..

"tak nampak ke ayam dah habis? ktorg ade burger jer"

huh hilang selera nak makn.. kalau ye pun nak info ayam dah habis... ckp lah elok2.. so, xde pilihan lain, pegi lah mcD.. hihi nak mkn benda lain, ade je.. tp budget x cukup la.. pa boleh buat.. so perut ak pun d isi dgn set bfast mcD..

dah siap bfast, g check in.. sepanjang Q-ing tu ak + roomate ak asyik test berat beg ktorg je... takut2 kalau overweight... sampai pekerja LCCT tu perati ktorg.. haha, kalau korg tgk aksi ak + rumate ak tu, korg msti ckp yg kami ni mcm budak lower form. gelagat x serupa umo 22 thn langsung... jeng jeng jeng, tiba lah giliran ak + rumate ak utk check in.. beg rumate aku kena charge rm95 dan aku, rm45... huhu~ nak naik kapal pun x hepi dah.. masam je... tp apa boleh buat... gara2 xnak bawak beg byk sgt, kiranya nak sng urus, jadi mcm ni. OVERWEIGHT!!

aku selalu naik kapal amik masa 2jam 30 minit tp kali ni just 1jam 20minit (actly kan, 1 jam 45 minit, tp ntah pilot tu bawak laju kot...) dan.. ak rasa ni lah 1st tym aku naik air bus.. yg konon nya besar tu.. hihi..memang besar pun. ak duk seat belakang.. no 42, drpd 51 baris.. yg selalu ak naik tu ada dlm 30 baris je.... dan, dan lagi.. nak pegi ke air bus tu... aduuuhh... punya lah jauh.. nak kena marathon dulu baru sampai.. dan aku rasa kalau jalan sikit je lagi boleh sampai KLIA ak ni.. em..

then, pendek citer, ak pun sampai lah KUCHING.. pendek citer lagi... ak pun sampai lah bilik sewa aku yg dekat2 area tpt aku praktikal ni.. Hospital Umum Sarawak... the end.

the next day, i'll tell what happen on me.

p.s.:that feeling...still inside me. i'm not fully recovered from that stupid thought.

2 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

kenapa pilih tmpt paraktikal jauh2?
semata2 mau terbang ker?
kekeke

tity said... Best Blogger Tips

xlah..mana ada jauh..
nak dekat, pegi KK..
tp nak jalan2..
pegi lah kuching..
alaa...mcm balik hometown jg rasanya..