air paip

Tidur ku dikejutkan Dewi malam itu.

"Ti, Ti. Jom pegi toilet"

Aku yang masih mamai pun segera bangun dan ikut Dewi. Aku tak suka dengan tandas bilik sewa ku itu. sudah lah letaknya di luar bilik atau dalam erti kata lain, di bawah bumbung yang berlainan, dan agak ngeri juga persekitarannya. Apakan tidak, berdekatan dengan rumah keluarga yang tidak menyenangkan perilaku mereka. Mahu atau tidak, aku terpaksa juga lah menemani teman ku yang dah nak terkucil itu.

Pintu bilik dibuka. Kedengaran air paip deras mencurah-curah ke ladang gandum :-P.

"Ti, bukan air paip tutup kah tadi?"

Aku yang mulanya mamai dan blur, di ransang utk berfikir macam-macam. Aku mula berfikir ada orang dalam tandas tapi, siapa? huh? huh? adakah lembaga itu? Dengan pecutnya aku masuk bilik dan melompat ke atas katil. Muka aku tutup dengan bantal. Sedang, teman ku x rasa apa sebab keinginannya mahu buang air mengatasi reaksi panik, ketakutan aku.

"Ish, bilik sebelah mungkin. Cepat teman aku"

Haha. Mahu saja aku ulang tayang reaksi spontan ku yg mamai dikejutkan tu. Lepastu record, dan tgk berulang-kali. Lawak!!

0 comments: