Hostel...Hostel...


sapa duk hostel, mesti ada cerita2 yang jadik bedtime story, kan... dari budak umo 13thn..sampai tua mcmn pun...mesti ditemani dgn cerita2 mcm tu kalau duk hostel.. ak pun heran. perlu kah setiap sekolah itu, sejarah nya kawasan askar2 jepun bersemadi.. perlukah itu dan ini.. hihi..

ok, ok.. meh dengar pulak cerita hostel aku. ak x pasti suatu ketika dulu tanah di mana berdirinya bangunan2 kampus dan hostel aku ni, adalah kawasan apa. yang pasti, lecturer aku kata, sebuah bukit, yang sekarang sudah tinggal separuh. bukit yang telah dibelah vertically.. x pernah2 orang potong bukit macam tu, kata lecturer aku..

lagi, lagi.. kawasan ni sebenarnya tempat, atau pusat pembuangan yang 'itu'.. untuk tujuan penempatan, so 'itu'-'itu' sekalian sudah di pindah kan.. bagaimana caranya? aku pun tak pasti.. lecturer aku berlawak kata, 'itu'-'itu' sekalian di pindahkan pakai bus.. hihi...seperti lucu pulak dengar kan. sebuah bas, yang kelihatan kosong tapi berat. :-P

lagi, lagi... sebenarnya, kawasan ni adalah kawasan yang terbengkalai, tapi diambil alih pihak U untuk dijadikan tempat pengajian.. em, sama ceritanya dengan hostel ku yang terletak di Jalan Klang Lama, yang mana bangunan itu popular dengan gelaran Bangunan Kuning..

lagi, lagi... hari tu lecturer aku tu naik lif untuk ke tingkat 14 d salah sebuah bangunan dkt sini.. bayangkan, dia seorang saja dalam lif tu, tapi lif tu dah bunyi bagi isyarat overload.. huh?? mustahil kan, berat seorang, walau berbadan besar menyamai berat 15 orang.. pelik..pelik...

lagi, lagi... hari tu, klasmate aku ada jumpa akak yang sekelas dgn kami, tapi akak tu duk rumah kami... klasmet ak kata dorang jumpa pun kat lif... siap borak2 lagi... bila klasmet aku tu cerita balik dgn akak tu, akak tu cakap, dia mana ada kat hostel sepanjang minggu tu..dan memang betul pun akak tu balik rumah makbapak dia kat Shah Alam.. ha..ah..so, dengan siapa klasmet aku borak dekat lif hari tu??

lagi, lagi... hari tu aku nak pegi beli makanan dekat kafe kawasan lelaki... tengah melalui 1 blok ni, tiba2 nama kawan aku d panggil
"didi..didi.. pisst!"
ak dan kawan ku tak layan sangat. org tu panggil org lain kot.. tak lama lepas tu
"titi... sombongnye"
aku dan kawan aku berpaling..
"eh, siapa tu, macam suara aiman..dorang boleh nampak kita kah?"
"boleh kalau dorang tinggal d tingkat 1"
malam tu, ak tnya kawan lelaki aku tu pasal hal ni..tapi dia kata, xda dia panggil. lagipun siang tadi dia xda dekat hostel, keluar dan petang tu baru balik..
hihi.. mau kata org lain yg panggil, masalahnya budak kelas aku je panggil aku titi.. urm??? ada juga kah lelaki guna nama panggilan titi?? lagi, kalau di selidik, blok yg aku dan kawan aku lalu tu adalah blok budak2 lama.. bagi budak baru macam kawan lelaki aku tu, hostel dorang blok lain..huh??

hihi... tapi ni suma cerita2 yang menyeramkan diri kita sendiri je.. betul atau tidak.. um?? pikir-pikir kan lah.. sendiri mau ingat.

0 comments: