Hobi Baru??

aku rasa, semester akhir ku ini membuatkan aku memiliki hobi baru..iaitu baca novel.. hehe.. semacam tidak percaya.. gadis berumur awal 20-an ini semakin minat membaca novel.. cewah ayat.. hahaha.. ntah lah. mungkin faktor persekitaran kot. ya lah, jauh daripada sumber2 hiburan.. tidak seperti di rumah sewa ku dulu.. ingin ke Mid Valley?? oh, cuma perlu naik Rapid KL selama 20 minit, dah sampai.. mau ke mana lagi kamu? membeli belah baju-bajuan? mencuci-cuci mata? memenatkan otot2 betis?? senang saja.. transport pun senang... kalau banding keadaan sekarang, huh!! aku angkat kain putih awal2.. tak sanggup, tak rela... better aku duk bilik..layan facebook.. hehe..degree mata pun makin naik. ha!!

ok, petang tadi aku kuar shah alam. yah...itu saja tempat yang paling dekat boleh aku tuju, dengan tambang rm1.90... pergi balik, darab dua lah nilai itu. ok. first tu, hajat hati mau kuar awal..dlm pukul 10pg mcm tu. sekali ada masalah pulak..terlajak 1 jam. bila dah sampai bustop, huh..telepas bas lah pulak..kena tunggu 2 jam pulak utk the next bus.. huh. so aku+rumet ku pegi lah lunch dulu..

di pendekkan ceta, dlm pkul 2 mcm tu, aku pun sampai pkns shah alam..round2..pegi sacc mall..hujan lebat..lepas tu?? ntah..aku dan rumet ku pun x tau lagi nak tuju mana. balik pkns, tgk jam baru pukul 4. bas nak ke puncak alam akan datang pukul 5.. apa nak buat dalam 1 jam nih??? huh!! ni lah 1st time 'outing' aku dilanda perasaan boring yang amat sangat.. rasa macam nak cepatkan masa berlalu supaya bas ke puncak alam tu cepat sampai.. haha!!

nih, sempat aku sambar se'bijik' novel. rumet ku kata, penulis novel ni, d novel 1st nya cerita sadis.. *faham ke ayat aku tu?? atau ayat lain... novel pertama penulis novel ni, jalan ceritanya sedih...sampai rumet aku nanges2 baca walau 2 3 kali dia baca.. kiranya ni 2nd novel penulis ni kot..kalau aku x silap lah.. ak pun bukan tau sangat pasal novel2 ni.. al-maklumlah...baru menjinakkan diri..


0 comments: