rules made to be followed

org selalu bangga dengan phrase ' break the rule'
ak pun selalu juga buat.. hehe
so, nak d buatkan cerita..
baru2 ni ak 'broke the rule'
rule apa?
makan dalam lab.
haha..kalau waktu sekolah..
masuk lah lab mana pun.. jgn harap dbenarkan bawak makanan..
aku??
huh, mentang lah paling senior.. (tak termasuk mereka2 si postgraduate)
ak pun buat ikut suka hati lah lab tu...
sana handle bakteria, sana juga lah aku makan..
bajet bersih....
cukup sekadar basuh tangan sebelum makan..
haha...
dan, beberapa hari yg lepas..(ada lah 3 hari kot)
petang tu, aku d serang sakit perut..
bg aku bnda biasa lah tu, kalau sakit perut...aku pun 'membuang' nya bukan hari2..
tp pelik, lepas ak buang tu, badan aku mcm sengal2 sendi plak...macm ada rasa nak demam..
hoho...ak abaikan je..
next day...aku cirit...tapi boleh lagi bawak jalan2 ke shah alam badan aku nih..
ak x kisah sgt..
semalam, aku kuar lagi ke jalan TAR..
hoho..sepanjg jalan tu perut aku menyucuk2....
and malam tadi aku amik alternatif utk mkn pil 'chi kit' taek aun
panas perut ak jadi nya, dan rasa macm nak muntah...tp ak x layan sgt...ak bawak tdo jer
and pagi nih....sakit tu..masih ada lagi..dia dtg kejap2...tapi sakit, masyaallah.. dari aku berdiri, boleh smpai terduduk...
memang sah ak kena infection....
so......pengajaran nya..
'Don't Break the Rules'

0 comments: