adik aku nak lari...

dulu...aku gembira sangat bila dapat tawaran sambung blaja kt smjung..lagi2 Uni ak dapat tu ada org yg ku kenal.. a.k.a ex- ak ketika itu..haha. even gitu, x pernah pulak ak terserempak dgn ex- ak tu kt kawasan Uni.. tp ktorg tetap jumpa..well, pa lagi, dating la.. hehe. nah, itu kisah lama. sungguh jahil aku ketika itu. ya..jahil.. huhu

masa nak p smjung tu, x pikir pun pasal apa2..semua hal rasa..'no hal lah'. tp, bila pikir balik..ak sebenarnya telah membebankan bapa aku. aku menambahkan belanja bapa aku yg cuma seorang kakitangan awam.. *ceh, apa punya bahasa lah aku guna ni. yea, bapa aku bukan org kaya. bapa aku usaha, dari seorang buruh kasar masa aku baby dulu, sekarang ni boleh lah kata.. org mampu juga. mampu untuk menyara hidup sekeluarga. cukup makan, cukup barang2, cukup keperluan lain.. i'm proud of you, Pa. and I love you..

nih, sekarang ni..giliran adik aku pula nak tinggalkan kg halaman ke smjg.. ha ha. i dont know if that was his wish seperti mana aku beriya nak g smjung 4 tahun lalu.. tp, ini sekali lagi akan menambahkan beban bapa aku. its a relief for my father if my bro get his further study just around here.. dah rezeki adik aku kt sana.. nak buat cmna kan.. dan, memikirkan perihal ini.. aku sebagai kakak dan jg anak sulung *cheeeh rasa bertanggungjawab utk mengurangkan beban bapa aku dan....apa word tu ha? ak x dapat.. erm.. apa ha? korang letak lah nanti word tu eh.. _____ belanja adik aku..

so dengan ini, aku rasa, aku perlu segera mencari kerja. aiyoyai.. keje apa ak nak apply nih???

0 comments: