........

sejak ak d rumah ni, ak xtau nak tulis ceta apa daa..ak pun bukan pegi mana2 pun. duk rumah je manjang...so, bila dah duk rumh tu, aktiviti aku pun malar setiap hari..itu itu..dan itu..x berubah..xde nya nak ada pemboleh ubah yg dimanipulasikan, pemboleh ubah bergerak balas...yg ada cuma pemboleh ubah dimalarkan.. steady mcm tu je..so harap2 badan aku pun malar jugak lah berat dan saiz serta bentuk nya yee.. hehe..

dulu masa duk hostel, kepala aku ni ligat pikir nak try resepi...bila dah duk rumah ni..hehe..byk gak lah yg ak try..dari masak lauk pauk..hingga lah buat kuih muih segala..x banyak mana pun benarnya..sekadar tambah skill je.. hehe, boleh x ak letak skill ni dlm resume ak nt? ho ho x ke gelak interviewer tu nt, keje nak apply ofis punya, ak letak skill masak..nak jadi tukang masak ofis ke apa ak ni...

baru2 ni ak ada try wat karipap..nih salah satu kuih fevret ak gak lah..ak suka makan tepi2 karipap tu..alaa, yg bunga2 dia tu..tp ada 1 member ak ni, dia x suka..asal beli karipap, tepi tu mesti dia buang..alasan, xda rasa katanya.. urm, tapi ak suka, lebih2 lagi kalau kena yg rangup..urmmm...

karipap versi aku ni, karipap buncit..haha!! sebab aku isi penuh2 inti dia..sampai ak x rasa pun tepung bungkus inti kari tu..rasa nyesal pun ada gak, sebab..ak rasa mcm bukan makan karipap..mcm makan kari je..hahaha!! so next time, kalau ak nak wat karipap, kena kurangkan sikit inti dia tuh..kena buat karipap slim lah plak..xde lagi karipap buncit..hahaha!!!



haha, 1st time buat karipap, kelim x kemas, bentuk pun pelbagai

0 comments: