Heh, aku pening ni!

Waktunya pagi

Dah cuci muka dan berus gigi

Tapi mandinya belum lagi

Pintu diketuk berbunyi

Jiran sebelah rumah kali

Mau apa pagi-pagi?

Hantar kunci?

Bila buka, 'eh, mana orangnya? Sudah lari?'

'oh, belum lagi…Cuma berdiri jauh sikit dari pintu padan tak nampak tadi'

Tengok-tengok rupanya ada hajat datang ke mari

Nak beli sayur buat lauk tengah hari

Setelah duit bertukar jari

Mula lah pulak sesi perkenalkan diri

Banyak juga soalan dia bagi

"baru habis study?"

"study di mana ni?"

"diploma atau degree?"

"oo, kerja la ni?"

"umo berapa ni?"

Hah, part soalan ni lah yang buat aku pening ni

Bila aku kata "23, tahun ni"

Respon terkejut besar dia bagi!

Apa maksudnya ni?

Apa saiz aku kecik sangat untuk angka ni?

Atau dia amaze sebab aku abis degree pada umo ni?

Atau dia lihat aku tua tapi angka 23 tu plak aku bagi?

Aku pulak tak tanya dia lebih

Just look cool ja nampak dia blah pergi

Padahal dalam hati banyak nak tanya ni

Kenapa dia respon macam tu bila tau umo aku tadi?


*sekadar gmbr hiasan ^^,


~cmne nak adjust eyeliner klu dapat mata mcm aku yg sebelah sepet, sblah x brapa nak sepet?

1 comments: