Copycat!!!

Ada orang tak suka kalau kegemarannya atau 'style' dia menjadi ikutan pada kawan kawan yang lain. Aku ada sorang kenalan ni. Dia memang anti sangat kalau ada orang yang tiru kegemaran dia. Aku tak tau lah. Sama ada kawan dia tu secara sengaja atau tak sengaja punya kegemaran yang sama dengan si kenalan ni. Atau pun, si kenalan ni saja yang perasan orang lain ikut ikut gaya dia. Well, benda dalam dunia ni mana ada yang di cipta khas untuk ko…mesti ada beberapa copy satu satu design tu. Unless, ko tempah khas rekaan tersebut, then ko sorang saja lah punya design unik tu. Tapi untuk itu, kos nya sudah tentu tinggi. Orang macam aku ni..yg tak popular dan berasal daripada orang kebanyakan, for sure lah tak mampu nak buat semua tu. So I don’t care kalau ada orang punya benda, kegemaran, atau style yg sama dengan aku. Cuma aku harap ko jangan sibuk dengan hidup aku…

Cerita pasal ni..aku sebenarnya punya satu hajat. Ia berkenan dengan kereta. Haha. Ter-ada perasaan untuk memiliki kereta satu ni. Aku tak nak sebut lah kereta apa. Biasa saja. Not so outstanding model macam Mazda, Suzuki Swift or Mini Cooper itu semua. Cumanya aku suka dengan ke-macho-an dia ketika di atas jalan lebih2 lagi kalau guys yg drive. Dengan bunyi deruman ekzos dia…fuuuh!! Kalau girl yg drive nampak cool!!! Haha. Ok. I want it in white colour. Sudah penuh angan niii…..

Kemudian, satu hari ni ketika di parti mini reunion, aku nampak kreta tu. Intai punya intai rupanya pemilik dia ex-classmate aku…duuh! Cair aku. Sebab dia bawa kereta idaman aku. PUTIH lagi. Aiyo! Haha. Lagi kan, dia juga pernah menjadi salah satu guys yg aku admire time sekolah. Ha ha ha!! On that day, dia kuar dari kereta dengan spek hitam dia. Tengok baju…weh!!!? Apsal sama kaler dengan aku. HITAM! Dah lah sama lengan panjang juga…aduh! Kalau amik gambar hari tu, aku boleh temberang kat org lain dia adalah BF aku. Atas bawah hampir sama…even handset pun sama .. Jelos tak jelos. Haha…pasti lah si Lebah yang jeles lebih. Tapi nasib dia tak tau..or maybe tak perasan sangat. He he. Jangan marah ye Lebah.


Sejak hari tu, aku banyak kali pikir pasal kereta idaman aku ni. Aku nak teruskan ke tak. Tapi aku nak kereta tu. Tapi bila aku miliki dia kelak, aku takut orang kata aku ikut si ex-classmate aku tu. Dah lah sama putih..dan hari tu juga aku dan dia hampir sama style..owh!! Tup tup terjumpa dengan kawan lain, or ada reunion lagi…orang tengok kereta kami sama mcmna? MALUUU lah. Nanti orang kata aku ni tasteless…ikut ikut orang. Ke aku stick je dengan model tu tapi tukar kaler.. hitam, maybe… aaahh!!! Tak nak hitam..hitam untuk orang pakai kot, pakai night gown segala..aku tak nak pakai kot kemas2 tu semua..aku nak pakai jeans… aarrgghh!!!


apakah moif gambar ini?


0 comments: