Sharing Is Caring (◕‿◕✿)

oh, nmpaknya aku dah pernah buat tajuk post ni. tak apa, kali ni aku nak membebel pasal hal ni, yang mungkin berkaitan benda lain dari post terdahulu. sebelum post ini ada, aku dah pikir banyak, tapi mungkin sesetengah perkara haruslah aku sensored untuk menjaga keamaan di luar sana. bukan kata aku pengecut sebab ada benda yang sensored, tapi..ya, seperti yang aku kata, untuk keamanan di luar sana.

bila kita berbicara pasal sharing is caring, bagi aku itu membawa maksud, kita share apa yang ada, dan kita care apa yang kurang. jadi ada give and take di situ. cara kita giving itu juga ada caranya. dalam konteks sharing is caring ni, sudah tentu dengan cara yang lembut, penuh kemesraan macam tu. kita share apa yang kita ada, apa pengetahuan yang kita ada. bila mana si penerima itu tak dapat nak terima, tak apa. its ok, jangan pula kita berkecil hati. mungkin belum masanya untuk dia terima apa kita share....kita tunggu lain hari. lama2 dia akan faham, knp kita sharing...

senyum sekejap! sebab ingat satu benda lawak...

kalau niat kita sharing, tapi kita share dengan ayat2 kasar..korang rasa, korang dapat terima tak. sudah pasti kita akan pikir "dia ni nyindir aku ke?"..tak pun,"apa kena ngan mamat nih? nak cari gaduh ke?"

dalam situasi di atas,you're not sharing, you're triggering the fighting. ece wah! pandai ja aku ni buat ayat. he he.

aduuuh! aku betul nak gelak dah ni....

sharing satu benda tapi dengan lagak pandai, tak cukup dengan tu di sembur pula dengan ayat2 kasar..bagi aku, thats not sharing. itu arrogance namanya. terlalu bangga dengan benda yang dimiliki sampai nampak orang sekeliling sungguh hina. mereka mungkin lupa apa yang dimiliki itu cuma pinjaman dari yang maha esa. tak boleh lah macam tu..kan,kan,kan..

huh! hanya mampu mengeluh panjang

jangan bermain dengan api, nanti dia jadi besar, telan rumah korang, maka jadi abu mayat lah korang...aku juga punya sedikit panas, tapi aku cuba cool. jika difikir balik, hal tu tak ada kaitan dengan aku, so aku tak nak libatkan diri. off course nak juga meluah kat sana tapi itu hanya memburukkan lagi keadaan. jika aku buat macam tu, so aku pun sama lah macam dia kan. tak special lah aku macam tu.diam2 sudah.


ayathati: untuk peringatan aku sahaja. hi hi hi.


2 comments:

Didi said... Best Blogger Tips

macam kenal la ni tagline 'SHARING IS CARING'


opss!terCAPS LOCK.hahahaha.(padahal saja jak caps lock on utk emphasize.)hik3 :)

tity said... Best Blogger Tips

haha..buat2 x tau ja aku.. :)