Blog dan Si Tukang Blog

Aku dulu pernah di tag untuk mengikuti satu contest. Aku tangguh dan bila aku tgk balik, dah kuar pun result dia. ha ha ha! lambat betul lah aku ni. Tapi kat sini bukan sebab aku lambat join contest yang aku nak cerita. Aku nak share apa yang aku jumpa BEST kat blog penganjur tu.

Semua benda best dalam blog beliau <---tanggapan aku memandangkan aku tak baca semua lagi. But so far, all posts interesting! Dan sebagai blogger, aku rasa post beliau yang bertajuk 10 Perkara Paling Dibenci Oleh Blogger itu should be the must-read-post entry untuk blogger lain.

Jika di nilai cara2 aku ber-blog mengikut 10 perkara tersebut..aku masih boleh di kategorikan sebagai blogger yg disukai ramai..hihi. No..I dont think I have point to be liked. Blog aku pun bukan blog berinfomasi sangat..it just about me. Aku ada jumpa somewhere yg aku dah tak dapat nak cari balik kat mana...(jika itu ada kt blog kamuu, sila infom sy ok..) dia tulis seakan bunyi macam ni : its not about u and yourself, its about you and your readers... Oh God, macam pelik ja ayat ni...tapi paling aku ingat ayat akhir dia yang tu lah..its about u and ur readers...maksdnya, berblog itu jgn lah syok sendiri, consider jg lah readers lain..

Nampaknya aku kena olah kembali cara penulisan aku, supaya jadi lebih menarik dan menitik beratkan pembaca sekalian




.........kenapa ya, bila aku nak follow blog lain, pada popup window yg muncul tu, tak ada gmbr&ID aku..dan bila aku klik butang follow, aku tak tershow dalam senarai follower blog itu, tetapi bilangan follower dorang meningkat. aku silap setting mana2 ke? tp aku rasa aku tak usik apa pun, sebab sebelum ni ok je..


2 comments:

atiqah~ said... Best Blogger Tips

btul2..be ourself..hee~

tity said... Best Blogger Tips

sokong atiQah :)