Misi Mencari BF

Memang sudah menjadi kegemaran aku untuk melihat perilaku manusia. Macam-macam ragam. Hari itu, aku tertarik dengan seorang jejaka. Tinggi, cerah, bibirnya merah, dan paling tak tahan suaranya. Sungguh suaranya mampu menggetarkan jiwa. Sekali dengar, macam nak dengar lagi. Hi hi ^ ^.

Sudah berhari aku perhatikannya. Dalam hati ingin sekali menegurnya tapi malu, takut orang kata perigi mencari timba pula. Aku cuba menghantar data menggunakan infrared untuk menyatakan keinginan ku kepadanya. Tapi sayang, jarak kami terlalu jauh untuk dia menerimanya. Maka aku hanya menjadi pemerhati dan menunggu peluang dan alasan yang sesuai untuk aku menegurnya.

Pagi itu, seperti kebiasaan aku akan perhatikan perilakunya. Tanpa menyedari pandangan dari mataku, dia menyuapkan sebiji kuih ke dalam mulutnya. Kemudian mengelap-lap tangannya. Menggosok-gosok hidung nya seperti ada sesuatu yang membuat dia tidak selesa. Kemudian, jari kelingkingnya masuk ke dalam hidung. (o_O). Aku buat-buat tidak nampak. Sesaat kemudian ku lihat dia kembali. Dia menghembuskan cecair dari hidungnya. Saki-baki cecair itu dilapkannya pada kolar baju. Aku dengan mata sedikit bulat….

"erk, reject!"

Maka dengan ini, aku terpaksa mencari target lain untuk melaksanakan misi ku..


2 comments:

-ilyannur- said... Best Blogger Tips

haha lucu. iya cari lain lah r. bikin geli juga begitu haha...
sa pun mo cari bf ni, tp mcm ko juga, tu infrared x bagus bah, semua org pakai bluetut sekrang ni hahaha

tity said... Best Blogger Tips

tu lah..ngam sudah ni ciri2 fizikalnya..sekali ada pula yang 'cacat'