rinduku pada bonda

merujuk kepada title di atas
ya, sememangnya perasaan aku
huhu

cerita:

aku tinggal di rumah sewa yang mana penyewa yg lain sumanya sdh bekerja melainkan aku bersama dgn rakan sebilik ku ini sahaja merupakan mahasiswi di salahsebuah institut pengajian tinggi..*uweekk...ayat skema betul..

ok, sorang akak ni, dia kerja kt jabatan kimia. balik dari cuti raya tu, mak dia dtg sekali..FYI akak ni org borneo *memandangkan mak dia org sbh, ayah dia org srwak. so, stay lah mak dia ni utk bbrp minggu kat rmh sewa ktorg..huhu, first tu, aku xda feel apa2 pun cuma aku teringin nak borak2 dgn makcik tu memandangkan dia macam asyik duk bilik ja kan. well, rumah bujang, apa lah yg ada melainkan tv lama tu je *itu pun tuan rmh yg punya, cuma dpt siaran basic shja ya, astro2 xdo.jangan harap. ok, then, pagi td baru lah ada borak2 ckit..cerita lah pasal famili ckit.. kmdian..feeling rumah aku tiba2 dtg..mcm duk dgn kuarga..

ok, tghr tu tym beli lunch, aku nampak gerai2 kuih tepi jalan dah buka..teringin pulak nak beli sanggar. tapi aku x beli juga sebabnya...aku malas nak berenti depan gerai tu.. aku kena seberang jalan lg dan ketika tu juga 'binatang kaki bulat' amat lah banyak..memati kan mood aku je.. so, aku pun simpan je lah hasrat aku nak makan sanggar tuh..

petang td, makcik tu siapkan hidangan utk anak dia.. * mksdnya akak tu lah.. aku curi2 tgk gelagat dia memasak *well pintu bilik aku ni terus je ngadap dapur.. uish, pembersih tau..sikit2 mengelap, terpercik cket lap.. lepas tu tiba2 pula terbayang wajah mak aku dlm fikiran..rindu plak dgn mak.. *wawawa~ cuti hari tu, xpuas nak bermanja2.. ye lah, byk kerja nak d buat, malam mesti tidur..siang buat kerja lagi.. dan, tetiba makcik tu hulur semangkuk sanggar.. hush, tak kempunan aku nak makan sanggar.. malam ni mesti semangat ckit nak belajar..


sanggar a.k.a goreng pisang

tapi tu je lah. aku jeloz mak akak tu dtg rumah.. terfikir plak nak suruh mak aku datang cni..hihi *jangan mimpi lah mak aku nak dtg, budget xde.. huhu~~ aku rindu mak aku...



0 comments: